Otkrijte Renault

Historija Renaulta





Renault i kinematografija

Renault i kinematografija

1899. Louis Renault pojavio se u filmu za upravljačem svog prvog automobila proizvedenog godinu dana ranije.  To je početak historije ljubavi između  Renaulta i kinematografije koja traje više od 100 godina.

Renault Espace na prestižnom filmskom festivalu u Cannesu

Od 1983. Renault surađuje sa festivalom u Cannesu. Na filmskom festivalu 2015. Charlize Theron, Sean Penn, Natalie Portman, Jake Gyllenhaal, Woody Allen, Sienna Miller, Naomi Watts, Jan Fondi, Cheryl Cole, Vincent Cassel, Eva Longoria i mnoge druge poznate osobe na cannskom crvenom tepihu stigli su sa stilom, elegancijom i udobno - u novom Renault Espacu!

Renault kolekcija moderne umjetnosti

Sa više od 300 dijela, ova kolekcija je osnovana od 1967 do 1985. Ona je plod mecena koji je predstavljao novost prilikom njenog nastanka. Tada cilj nije bio kupiti gotova dijela koja su već na tržištu. Renault je htio uspostaviti politiku suradnje sa modernim umjetnicima – dakle manje poznatima – koje zanima svijet industrije.  Ti umjetnici danas čine historiju umjetnosti.  Među njima su Arman, Jean Dubuffet, Victor Vasarely, Jean Tinguely, Erro, Takis i Henri Michaux.

Priča o Renaultu 4

Priča o Renaultu 4, »četvorki«, počela je 1956.


Kao treći najprodavaniji model u automobilskoj istoriji i najveći francuski uspeh širom svijeta sa više od osam milijuna prodanih primjeraka u više od stotinu država, Renault 4 postao je prava automobilska legenda.

Pierre Dreyfus je 1956. godine počeo da upotrebljava pojam džins-automobil, "Blue Jeans Car". Htio je, naime, proizvesti automobil koji će biti svestran i jeftin poput traperica. I to je objavio cijelom svijetu.

Nakon pet godina, na konferenciji za novinare uoči odlaska na sajam automobila u Parizu 1961., svijetu je predstavljen Renault 4, prvi sa pogonom na prednje kotače.

Projekat je imao oznaku 112, ali mu je nadimak bio "350" (u skladu s budućom cijenom od 350.000 franaka).

Automobil je u Francuskoj predstavljen u augustu 1961. Javnosti je Četvorka prikazana u oktobru 1961. na sajmu automobila u Parizu. Model se proizvodio u 28 država, uključujući i Francusku. Prodavao se u više od stotinu država. Kraj proizvodnje bio je 3. decembra 1992. Tada je najavljen i konačni prestanak proizvodnje tog modela. Ona se, naime, u to vrijeme proizvodila se još samo u Sloveniji i Maroku.

Renault 4 je tako postao treći najprodavaniji model automobila na svetu. Postojale su tri verzije: R3, koji je povučen poslije godine dana, R4 i R4L (L je kratica za "luksuz"). Oznaka R4 ubrzo se odomaćila kao ime modela, koji je zauvijek ostao u srcima francuskog naroda i javnosti. Unutrašnjost, niski troškovi i svestrana prilagodljivost odmah su postale omiljene karakteristike vozila koje su nazvali "trenutnim uspijehom". Već šest godina posle početka proizvodnje sa proizvodne trake je sišlo milijunito vozilo. Ukupno je za 31 godinu proizvodnja dostigla izuzetan broj od 8.135.424 automobila.

Renault 4 je bio vrlo je uspješan i izvan Francuske. Proizvodili su ga u 27 država (i Francuskoj), među njima i Australiji, Južnoafričkoj Republici, na Filipinima, a i u Čileu su dobro ga sastaviti.

Četvorka je mogla kupiti i u nekoliko verzija, uključujući i dostavnu, sa pogonom na sve kotače i kabriolet. Postojale su i različite verzije nazvane Rodeo i brojne druge. U Francuskoj su najpoznatije bile Parisienne (1963.), Jogging (1981.) i Sixties (1985.).

Renault 4 je bio dobro poznat i na reli utrkama. Bio je najomiljenije prevozno sredstvo mladih koji su u njemu istraživali svijet. Mogao se vidjeti i na automobilskim natjecanjima, primer na Reliju Monte Carlo i Reliju Pariz – Dakar. U tom afričkom reliju se čak popeo na pobedničko postolje.

Posebna serija Bye-Bye napravljena je 1992. godine i proizvodila se do 1994.godine u Sloveniji i Maroku, ali u malim količinama. Poslednja Četvorka na svijet je došla u Sloveniji, u Novom Mestu.
Vremenska lenta Renaulta 4
  • 1956.: Pierre Dreyfus počinje svoj projekat razvoja „džins automobila”.
  • 1959.: Prototipi budućeg Renaulta 4 prešli su sve puteve svijeta. Od SAD-a do Švedske, preko Sardinije i Gvineje, inženjeri su testirali automobil koji je izuzetno podneo ekstremne uvjete.
  • 1961. (6. juli): poslednji 4CV proizveden u fabrici u Billancourtu.  Time je napravljen prostor za pokretne trake na kojima se proizvodio novi Renault 4. 
  • 1961. (avgust): Predstavljanje Renaulta 4 i Renaulta 3 u francuskoj regiji Camargue.
  • 1961. (oktobar): prvi javni nastup novog Renaulta 4 na salonu automobila u Francuskoj  (Grand Palais).
  • 1965.: R4 službeno postaje Renault 4.
  • 1966.: Početak Renaultove operacije („Les Routes du Monde”) (koja je završena 1984.)
  • 1967.: Proizvodi se gotovo 370.000 automobila godišnje, Renault 4 postaje francuski uspijeh. U septembru je konstruirana maska od aluminijuma.
  • 1974.: (septembar) Uvođenje plastične maske.
  • 1977.: Renault 4 – prodano 5 milijuna primjeraka (uključene sve verzije i vrste). Renault postaje najveći europski proizvođač automobila.
  • 1980.: Renault 4 – treće mesto na reliju Pariz-Dakar u rukama braće Marreau.
  • 1985.: Prodaja prelazi prag od sedam miliona automobila.
  • 1988.: Renault 4 – na njemačkom tržištu je završena prodaja, nakon 27 godina uspjeha i više od 900.000 prodanih primjeraka, obilježena je ograničenom serijom (500 primeraka) Salü Iz francuskog kataloga „ispala” je verzija Van.
  • 1992.: fabriku u Billancourtu napustilo je poslednjih 1.000 primjeraka Renaulta 4. Verziju GTL Clan krasila je komemoracijska pločica sa natpisom „Bye-Bye”, kojom je obilježen kraj proizvodnje. 3. decembra Renault najavljuje službeni kraj proizvodnje Renaulta 4. Samo su dvije zemlje nakon tog datuma do 1994. nastavile sa proizvodnjom Renaulta 4, Maroko i Slovenija.
Ukupan broj proizvedenih Renaulta 4 premašio je 8 130 000 automobila.

Renault 4 Miss Sixty


Povodom 50. godišnjice četvorke, Renault je proizveo veziju Miss Sixty. Temelji se na Renaultu 4 iz 1965. godine, a dizajn mu je nadahnut modnom markom Miss Sixty. Odlikuje se posebnom bojom karoserije, posebno prilagođenim gumama, zadnjim svjetlima kao i ekskluzivnom unutrašnjošću koju krase ružičasti šavovi i izvezani uzorci.

Motori koji su se upotrebljavali u Renaultu 4: 

603cc, 747cc, 782cc, 845cc, 956cc i 1.108 ccm. Imena i nadimci Renaulta 4:

  • Italija – JP4, prodavan pod nazivom „žaba”.
  • Španija – „Cuatro Latas” (četiri kutije).
  • Bivša Jugoslavija – „Katrica” (Catherine)
  • Tunis – „R4 Monastir”, nazvan po rodnom mejstu predsjednika Bourguiba.
  • Zimbabve – „Noddy Car”
  • Argentina – „El Correcaminos” (trkač)
  • Finska – „Tiparellu” (kapljica)
  • Coupe de France Renault Cross Elf (1974. – 1984.)
Serije i posebne verzije

  • 1963. Sinpar four – verzija sa pogonom na četiri kotača (sve do kraja proizvodnje).
  • 1963. Parisienne.
  • 1968. Plein Air.
  • 1970. Rodeo, izvedena R4 koju proizvodi ACL.
  • 1975. Safari ograničena serija.
  • 1981. JP4, izvedena R4, proizvodnja CAR Système; Jogging, ograničena serija (5.000 vozila).
  • 1982. ograničena serija Shopping (300 vozila proizvedenih u Belgiji).
  • 1985. ograničena serija „Sixties” (2.200 vozila).
  • 1988. posebna verzija za njemačko tržište Salü, kojom je obiljeležen kraj prodaje u Njemačkoj (500 vozila).
  • 1991. ograničena serija Cartes Jeunes.
  • 1992. Bye-Bye, posebna verzija za francusko tržište kojom je obiljeležen kraj prodaje modela (1.000 vozila).
  • Alijansa Renault-Nissan

    Od 1999. godine, kad je osnovana, Alijansa Renault-Nissan (Renault-Nissan Alliance) postala je najčvršća, najduže postojeća multikulturalna veza među velikim svjetskim proizvođačima automobila. To jedinstveno partnerstvo predstavlja pragmatično poslovno riješenje sposobno da se prilagodi novim prilikama na svjetskoj automobilskoj karti, koji zajednički mogu razviti nove projekte i sklapaju nova partnerstva širom svijeta. Posljednjih, poslovno vrlo zahtjevnih godina, Alijansa je postala odličan amortizer koji partnere suradnjom štiti od negativnih regionalnih trendova općeg pada prodaje u nekim područijima sa porastom na drugim rastućim tržištima. U toj vezi Renault i Nissan su uspjeli nadići tradicionalno međusobno suparništvo i ujedine svoje napore u postizanju zajedničkog cilja rasta na globalnom nivou. Zajedno, Renault i Nissan su jedna od najvećih automobilskih grupa na svijetu. Na temelju međusobne razmjene vlasničkih udjela i zajedničkih interesa Alijansa uspešno maksimizira učinke sinergije bez negativnih posljedica za identitet pojedinih marki Alijanse. Danas brojni proizvođači vozila teže partnerstvima kakva su 1999. započeli baš Renault i Nissan. Od 1999. godine, kad je osnovana, Alijansa Renault-Nissan (Renault-Nissan Alliance) postala je najčvršća, najduže postojeća multikulturalna veza među velikim svjetskim proizvođačima automobila. To jedinstveno partnerstvo predstavlja pragmatično poslovno riješenje sposobno da se prilagodi novim prilikama na svjetskoj automobilskoj karti, koji zajednički mogu razviti nove projekte i sklapaju nova partnerstva širom svijeta. Posljednjih, poslovno vrlo zahtjevnih godina, Alijansa je postala odličan amortizer koji partnere suradnjom štiti od negativnih regionalnih trendova općeg pada prodaje u nekim područijima sa porastom na drugim rastućim tržištima. U toj vezi Renault i Nissan su uspjeli nadići tradicionalno međusobno suparništvo i ujedine svoje napore u postizanju zajedničkog cilja rasta na globalnom nivou. Zajedno, Renault i Nissan su jedna od najvećih automobilskih grupa na svijetu. Na temelju međusobne razmjene vlasničkih udjela i zajedničkih interesa Alijansa uspešno maksimizira učinke sinergije bez negativnih posljedica za identitet pojedinih marki Alijanse. Danas brojni proizvođači vozila teže partnerstvima kakva su 1999. započeli baš Renault i Nissan.

    Inovacije i tehnologija

    Politika sigurnosti na putu u Renaultu sadrži 4 elementa:
    Inovacije i tehnologija

    Spriječiti

    Renault oprema svoja vozila sistemima za pomoć u vožnji čiji je cilj da se pomogne vozaču da uoči događanja i da bolje odgovori uvjetima vožnje (ograničivač brzine, vizuelni i zvučni alarm za slučaj da sigurnosni pojasevi nisu vezani) i da ga informiraju o stanju vozila (sistem za kontrolu pritiska u gumama, kontrolne lampice).
    Inovacije i tehnologija

    Ispraviti

    Sva vozila Renault imaju opremu koja omogućava ispravljanje grešaka u vožnji: sistem protiv blokade točkova (ABS s EBV-om), pomoć pri naglom kočenju (AFU), kontrola putanje (ESP), sistem protiv proklizavanja (ASR), varijabilni servo upravljač.
    Inovacije i tehnologija

    Zaštititi

    Svako vozilo ima vrhunsku zaštitnu opremu. Struktura šasije upija udarce uz očuvanje kabine. Pojačana struktura kabine dizajnirana je kao zaštitna ćelija za putnike. Bočni zračni jastuci za glavu i tijelo garantiraju zaštitu putnika u kabini.
    Inovacije i tehnologija

    Senzibilizirati

    Tokom 2000. godine Renault je pokrenuo međunarodnu operaciju “Sigurnost za sve". Ona okuplja i mobilizira roditelje, učitelje i dijecu oko jednostavnog cilja: školovanja, senzibiliziranja i edukacije mladih o sigurnosti na putu, tako da nauče kako se treba ponašati u saobraćaju.Pokrenuta 2005. u 17 zemalja, "Sigurnost za sve" je najveća operacija promocije sigurnosti na putu koju je ikada sprovodio neki proizvođač automobila.

    Strategija grupe Renault

    Naše rukovodstvo

    CARLOS GHOSN Predsjednik uprave i generalni direktor Grupe Renault. Upoznajte njegovu biografiju Carlos Ghosn je rođen u martu 1954. godine, a diplomirao je na Visokoj politehničkoj školi i Visokoj tehničkoj školi Mines ParisTech u Parizu. Godine 1978. zaposlio se u firmi Michelin i preuzeo je vođenje tvornice u francuskom gradu Puyu. Posle je delatnosti poduzeća Michelin vodio u Južnoj Americi sa sjedištem u Brazilu. Godine 1989. postao je predsjednik uprave i generalni direktor preduzeća Michelin za Sjevernu Ameriku. Carlos Ghosn se Renaultu pridružio 1996. godine kao pomoćnik generalnog direktora. Uz nadzor nad djelatnošću Renaulta u državama Južne Amerike takođe je bio zadužen za istraživanja, inženjering i razvoj automobila, proizvodnju, servisne usluge i nabavku. Godine 1999. pridružio se marki Nissan kao generalni direktor. Godine 2001. postao je predsjednik uprave i generalni direktor. U maju 2005. postao je generalni direktor Grupe Renault, ali je istovremeno ostao predsjednik uprave i generalni direktor društva Nissan Motor Company. Godine 2009. postao je predsjednik uprave i generalni direktor Grupe Renault. Na položaj je ponovno izabran 2013. Između ostalog, 2013. godine Carlos Ghosn izabran je za predsjednika upravnog odbora ruskog proizvođača automobila Avtovaz. U maju 2014. takođe je izabran za predsjednik Europskog udruženja proizvođača automobila (ACEA). Na kraju je postao član upravnog odbora Svetskog privrednog foruma, član upravnog odbora brazilske banke Itaù Banco, član međunarodnog savetničkog odbora Univerziteta Tsinghua u Pekingu, član međunarodnog savjetničkog odbora Američkog univeruteta u Beirutu i člana strateškog savjeta Univerziteta Saint Joseph u Beirutu. CARLOS GHOSN Predsjednik uprave i generalni direktor Grupe Renault. Upoznajte njegovu biografiju Carlos Ghosn je rođen u martu 1954. godine, a diplomirao je na Visokoj politehničkoj školi i Visokoj tehničkoj školi Mines ParisTech u Parizu. Godine 1978. zaposlio se u firmi Michelin i preuzeo je vođenje tvornice u francuskom gradu Puyu. Posle je delatnosti poduzeća Michelin vodio u Južnoj Americi sa sjedištem u Brazilu. Godine 1989. postao je predsjednik uprave i generalni direktor preduzeća Michelin za Sjevernu Ameriku. Carlos Ghosn se Renaultu pridružio 1996. godine kao pomoćnik generalnog direktora. Uz nadzor nad djelatnošću Renaulta u državama Južne Amerike takođe je bio zadužen za istraživanja, inženjering i razvoj automobila, proizvodnju, servisne usluge i nabavku. Godine 1999. pridružio se marki Nissan kao generalni direktor. Godine 2001. postao je predsjednik uprave i generalni direktor. U maju 2005. postao je generalni direktor Grupe Renault, ali je istovremeno ostao predsjednik uprave i generalni direktor društva Nissan Motor Company. Godine 2009. postao je predsjednik uprave i generalni direktor Grupe Renault. Na položaj je ponovno izabran 2013. Između ostalog, 2013. godine Carlos Ghosn izabran je za predsjednika upravnog odbora ruskog proizvođača automobila Avtovaz. U maju 2014. takođe je izabran za predsjednik Europskog udruženja proizvođača automobila (ACEA). Na kraju je postao član upravnog odbora Svetskog privrednog foruma, član upravnog odbora brazilske banke Itaù Banco, član međunarodnog savetničkog odbora Univerziteta Tsinghua u Pekingu, član međunarodnog savjetničkog odbora Američkog univeruteta u Beirutu i člana strateškog savjeta Univerziteta Saint Joseph u Beirutu.

    Renault i njegove marke

    Dacia Renault je 1999. kupio rumunskog proizvođača i osavremenio njegove pogone. Ulaganja su omogućila proizvodnju Logana u najboljem trenutku za strateško osvajanje brojnih tržišta u u trenutku nastajanja. Cilj je bio da se ponudi savremeno i robusno vozilo po pristupačnoj ceni. Posle početka prodaje limuzine Logan, Dacia je 2006. proširila izbor modela predstavljanjem karavana Logan MCV. Renault Samsung Motors Godine 2000. Renault je preuzeo automobilsku granu Grupe Samsung pa se sa firmom Renault Samsung Motors pojavio kao prvi evropski proizvođač na južnokorejskom tržištu. Posle ponovnog pokretanja industrijske proizvodnje i obnove fabrike u Busanu, Renault Samsung Motors postao je primer uspeha u državi koja je dugo bila zatvorena za inostrana ulaganja. Alijansa Renault-Nissan Savez koji je sklopljen 1999. godine ubraja se među četiri najveća proizvođača automobila na svetu. Renault i Nissan povezani su sa ciljem postizanja uspeha razmenom najboljih proizvodnih praksi.  Različiti oblici saradnje stalno jačaju na svim područijima, od proizvodnje do prodaje.  Alijansa je ustanovila i zajedničku fabriku za nabavku, RNPO (Renault Nissan Purchasing Organization), koja pokriva 83 % nabavke oba društava. Renault u svetu Od 1996. potpisano je mnogo sporazuma o saradnji na industrijskom, tehničkom i komercijalnom područiju. Više o partnerstvu uspostavljenom u okviru Renaultovog razvoja na međunarodnom nivou. Renault u Indiji Godine 2005. Renault se povezao sa indijskim proizvođačem automobila Mahindra kako bi se pojavio u Indiji kao i proizvodio i prodavao Logana. Ta prva faza saradnje dovela je 2009. do izgradnje fabrike u Indiji. Dacia Renault je 1999. kupio rumunskog proizvođača i osavremenio njegove pogone. Ulaganja su omogućila proizvodnju Logana u najboljem trenutku za strateško osvajanje brojnih tržišta u u trenutku nastajanja. Cilj je bio da se ponudi savremeno i robusno vozilo po pristupačnoj ceni. Posle početka prodaje limuzine Logan, Dacia je 2006. proširila izbor modela predstavljanjem karavana Logan MCV. Renault Samsung Motors Godine 2000. Renault je preuzeo automobilsku granu Grupe Samsung pa se sa firmom Renault Samsung Motors pojavio kao prvi evropski proizvođač na južnokorejskom tržištu. Posle ponovnog pokretanja industrijske proizvodnje i obnove fabrike u Busanu, Renault Samsung Motors postao je primer uspeha u državi koja je dugo bila zatvorena za inostrana ulaganja. Alijansa Renault-Nissan Savez koji je sklopljen 1999. godine ubraja se među četiri najveća proizvođača automobila na svetu. Renault i Nissan povezani su sa ciljem postizanja uspeha razmenom najboljih proizvodnih praksi.  Različiti oblici saradnje stalno jačaju na svim područijima, od proizvodnje do prodaje.  Alijansa je ustanovila i zajedničku fabriku za nabavku, RNPO (Renault Nissan Purchasing Organization), koja pokriva 83 % nabavke oba društava. Renault u svetu Od 1996. potpisano je mnogo sporazuma o saradnji na industrijskom, tehničkom i komercijalnom područiju. Više o partnerstvu uspostavljenom u okviru Renaultovog razvoja na međunarodnom nivou. Renault u Indiji Godine 2005. Renault se povezao sa indijskim proizvođačem automobila Mahindra kako bi se pojavio u Indiji kao i proizvodio i prodavao Logana. Ta prva faza saradnje dovela je 2009. do izgradnje fabrike u Indiji.

    Renault i okolina

    Tokom 2007. godine Renault je pokrenuo Renault eco² u Europi. Renault Grupa na taj način potvrđuje svoje djelovanje u cilju smanjenja štetnog utjecaja na okolinu tokom cijelog životnog ciklusa automobila. Vozilo Renault eco2; zadovoljava tri kriterija: ima emisiju CO2 manju od 140g/km, ili ima pogon na na biogorivo, proizvodi se u tvornici s ceritifikatom ISO 14001, može se iskoristiti do 95% na kraju životnog ciklusa i sadrži barem 5% reciklirane plastike. Tokom 2007. godine Renault je pokrenuo Renault eco² u Europi. Renault Grupa na taj način potvrđuje svoje djelovanje u cilju smanjenja štetnog utjecaja na okolinu tokom cijelog životnog ciklusa automobila. Vozilo Renault eco2; zadovoljava tri kriterija: ima emisiju CO2 manju od 140g/km, ili ima pogon na na biogorivo, proizvodi se u tvornici s ceritifikatom ISO 14001, može se iskoristiti do 95% na kraju životnog ciklusa i sadrži barem 5% reciklirane plastike.

    Renault video sadržaj